יש לכם ציוד תקין שאינו בשימוש? זה מה שתעשו איתו

יש לכם ציוד תקין שאינו בשימוש? זה מה שתעשו איתו

תרבות השפע שהשפיעה על תרבות הצריכה שלנו הפכה חסרת פרופורציות בשנים האחרונות ויצרה כמה בעיות משמעותיות. לצד בעיות כמו התנהלות כלכלית שגויה, זיהום הסביבה וחיזוק הבדלי המעמדות, בעיה נוספת ולא פחות קשה היא שאנחנו לא יודעים להתמודד עם כמויות הרכוש שאנו מחזיקים בו. אם יש לכם פריט כלשהו שאין לכם בו צורך, אלו הן האפשרויות שעומדות בפניכם:

1. מכירה לחנות יד שנייה

ככל הנראה, אף אד לא ישלם לכם את המחיר שאתם שילמתן כשרכשתם את המוצר מהחנות המקורית. חנויות יד שנייה מאפשרות לקהל הרחב להביא אל החנות פריטים כמו בגדים, חפצי אומנות וכדומה, ולקבל תמורתם כסף או זיכוי לקנייה של פריטים אחרים בחנות. החיסרון של שיטה זו הוא בדרך כלל העובדה שבמקום מה שהבאתם מהבית, תחזרו עם פריט אחר. מנגד, ייתכן ואתם באמת צריכים או מאוד אוהבים את המוצר החדש שקיבלתם בתמורה לישן.


2. מכירה לאדם אחר

אם אתם רוצים להיות בטוחים שתקבלו תמורת הפריטים המיותרים שלכם סכום כסף מסוים, תוכלו לנסות למכור אותם לאנשים אחרים באופן פרטי. כיום יש כל מיני אפליקציות ומרחבים שבהם ניתן לבצע את זה, רובם דרך הרשת החברתית. החיסרון בשיטה זו הוא הצורך בפגישה פרונטלית עם הקונה, ניהול ענייני הגבייה באופן עצמאי ולעיתים גם הובלות או סחיבות של פריטים גדולים (למשל ריהוט).

3. תרומה לנזקקים

לפני שאתם בוחרים למחזר את המוצרים שלכם או סתם להשאיר אותם בפינת הרחוב, זכרו שישנה האפשרות להעביר אותם במסגרת תרומה לנזקקים. זוהי דרך פעולה שמשרתת את שני הצדדים, מפיתה את הצריכה המוגזמת ומאפשרת לשני הצדדים חיים טובים וראויים יותר, בהרגשה טובה ושלמה.